Ska någon göra det kan det väl lika gärna vara jag

Idag har varit en sådan här produktiv dag.
 
Imorse rullade jag runt runt runt i mina stora, breda, sköna, underbara säng. Efter ett tag vaknade jag och insåg att jag sovit igenom mitt alarm. Ingen fara - ställer om det på lite senare och somnar om. Sover även igenom det. Vaknar upp med ett "oh shiet är klockan tio i nio? Jag som skulle tvättat håret, ätit och pluggat innan dagens föreläsning vid 10!". Prioriterar duschen först, vill inte ha hälsovårdsmyndigheterna på mig. Kommer ut och slänger in havregrynsgröt i micron medan jag klär på mig. Ser på klockan och upptäcker att jag måste gå om 5 min och kommer inte hinna frukost. Klasskompis ringer och säger att hon också försovit sig. Bestämmer ny tid att träffas upp, kastar i mig gröten på stående fot och springer sedan 5 varv i lägenheten och kommer hela tiden på nya saker jag glömt att jag skulle ha med. Dessutom är anteckningsblocket borta.
 
Kutar på som fan och hinner precis till att föreläsningen ska starta. Tacka vet jag den akademiska kvarten. 
 
Håller på att somna under föreläsningen typ femtioelva gånger - det är jobbigt att försova sig till sena lektioner. Överlever, träffar seminariegruppen över lunch och förbereder inför fredagens seminarium. 
 
Går hem och lägger mig halvdöd i sängen och snurrar runt ett par varv bara för att jag kan. Peppar inför möte med programföreningen.
 
Är mycket glad att jag gick! Kul att höra om de olika utskotten, rösta på nya ledamöter och flasha BH:n för hela styrelsen.
 
.. Vad? 
 
Visade sig att jag hade haft lite bråttom att klä på mig imorse. Ja, man kan väl säga att jag hade mycket bråttom och därav missat ena axelbandet på linnet. Vilket inte uppmärksammades förrän jag tog av mig yttertröjan på mötet. 
 
Längs fram i rummet. 
 
Jag säger bara det att om, om, jag hade velat bli ledamot. Ja, då hade jag inte behövt hålla en presentation som de andra. Jag vet redan hur man säljer in sig.
 
Säljer ut sig.
 
Rösta på Andrea!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0