Resekärringen

Jag är en riktig resekärring. Jag kan ofta spela cool förutom när jag ska åka någonstans själv. Då frågar jag ut alla i minsta detalj om vad som gäller och sen sitter jag och oroar mig genom hela resan som en tant på cykel "Oj oj oj nu går det fooort!"

Jag nådde min destination i Haninge utan större problem. Men hela spelplanen förändras så fort man ska hem. Tänk så många ställen jag skulle kunna åka fel till då!

Jag: Bussen går -57 härifrån, eller?
Släkting: Ja precis. -57 och -27.
Jag: Okej. Men när jag kommer fram, är det samma plattform in till centralen som jag hoppade av på?
Släkting: Ja, det finns bara en plattform.
Jag: Jaja men dåså...
Jag: Ska jag stå på den här sidan av gatan när jag hoppar på bussen?
Släkting: Nä du ska stå på andra sidan. på samma ställe där vi stod och kollade på busstiderna.
Jag: Jaja. Okej.
Jag: Och det är.. 802:an jag ska åka med?
Släkting: 836:an
Släkting: Jag följer med dig till bussen så jag ser att du kommer på rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0