Kanske inte Mona Lisa nej

Det finns en speciell tavla som jag ibland går förbi och tänker "stackars sate" när jag tittar på flickan på bilden. Hon ser trött ut, är smutsig i håret och ser allmänt ut som hon skulle behöva en dusch. Idag gick jag förbi henne igen.

Tavlan är ganska cool faktiskt, fler än vanligt konstintresserade har sett den och de flesta har en bestämd åsikt vad de tycker om den. Antingen hatar man den, älskar den eller så är man väldigt.. obeslutsam (bestämt obeslutsam). Det finns många myter och sagor spunna om denna tavla och konstnären är nog mer eller mindre okänd. Men det gör inget om folk inte vet ifall det är Da Vinci, Monet eller Mozart, det är inget som påverkar tavlan - som i folkmun kallas för spegel. Alla vet vad en spegel är. Och ibland borde man hänga handdukar över alla.

Eller så kanske jag borde duscha så den bedrövliga flickan försvinner? It's a tuff choice.


Kommentarer
Postat av: My

"Da Vinci, Monet eller Mozart" - var det där med flit eller? :P

2010-05-04 @ 19:56:38
Postat av: Andrea

Du menar att du aldrig sett Mozarts konstverk? Han var en MÄSTARE på att måla. Googla så får du se ;)



Okej, nog med ironi nu. Jag må säga många saker men inte ens min begränsade allmänutbildning är så begränsad.



Svaret är: Ja. Jag skrev det med flit :P

2010-05-05 @ 00:07:29
URL: http://fromatoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0