Jag lovar att jag inte ska berätta något

Hur tar du dig från kassan med popcorn i handen till dryckesautomaten?
Svar: du ser till att komma långt före i tid eller så får du dansa luck-dansen.

Luckdansen är en väldigt vanlig dans i de flesta kulturer och är typisk för tillfällen med många människor på små ytor. Luckdansens grund är enkel att lära sig men kräver stor skicklighet för att kunna utföras smidigt.

Du börjar med att sträcka upp händerna ovanför huvudet ifall du bär saker som bör skyddas (exempelvis popcorn, glass, drinkar). Sedan letar du efter små öppningar, dvs luckor, i folkmassan nära dig. När en sådan skapas tar du några snabba kliv in i den luckan och stannar där tills nästa lucka uppenbarar sig. Detta steg upprepas till personen nått fram till sitt mål. Därför är det även viktigt att man planerar sin luckdans - ta inga onödiga luckor som för dig längre från målet än närmare. Ju mer träning av luckdansen desto smidigare går den och proffsen ser ut att segla genom massan.

Voilá - du har nu lärt dig en folkdans och tagit dig till drickan.

Gällande filmen:

Med tanke på att jag vill leva till 112 år och risken för lynchning är stor tänker jag nöja mig med min att säga detta-

* Jag gillade filmen och jag älskade vinklingen.


Assi och Carrie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0