Konstutställning

Det här är det jag gillar med konst - det kan antingen vara fint, fascinerande eller bara väldigt konst-igt (hajjar ni, höhö!). Idag var en väldigt stor blandning av allt. Jag vet egentligen inte vad jag ska tycka om modern konst. Därför ställer jag mig istället med huvudet lätt på sne och betraktar bild efter bild och försöker se om jag kommer fram till något.

Här kommer i alla fall ett par bilder från museumet:

Den här gillar jag av okänd anledning. Mitt huvud är lätt på sne..


Det här bilden fascinerade mig. Bilden av människor kring ett långbord är ganska vanligt (se bara hur många Jesus sista måltid (och varianter av den) det finns) men att människorna på den här bilden verkar "rinna ut" fångade mitt intresse.. 

.. sen fick jag reda på namnet för tavlan: Post Mortum (efter död). Bilden fick plötsligt en helt annan betydelse.




Får det lov att vara lite konst?




Åh vad jag önskar att jag kommit ihåg vad den här tavlan hette.. En liten bit på vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0