Odiciplinerad är mitt andranamn

Något konstigt har hänt. Jag startade datorn med ärliga intentioner om att jag skulle plugga men hamnade av någon märklig anledning inne på facebook. Facebook har för mig blivit som MSN var under gymnasiet; i början så kollar man bara om det är någon inne eller kanske bara rent av för att se om man har fått något mail. Sen stannar man online för att kunna få hjälp av andra i nöd-sittande klasskamrater om läget så skulle kräva det. Sedan börjar någon att skriva - först ett oskylgit litet hej eller hur går det? men snart har det utvecklats till långa, korta men väldigt frekventa chattmeddelanden och sedan har det plötsligt gått 3 timmar framför datorn och du har inte, eller knappt, lyckats göra något på det du egentligen skulle koncentrerat dig på - skolan.

Så nu är klockan halv ett på natten, jag har återigen inte gjort några framsteg gällande min rapport och min dator signalerar precis att den kommer dö inom 10 dataminuter (det betyder 3 minuter i verkliga livet). Det är nog dags att säga god natt nu och hoppas på att jag kommer att vakna upp som en självdiciplinerad människa om ett par timmar. Vad tror du?

Kentaurernas mänskliga kusin - hälften påklädd hälften pjamas

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

SV: Ja nu blev du bra nyfiken va ;)? Jag kommer berätta mer när jag vet!

2010-03-02 @ 12:40:42
URL: http://viljanattkunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0