Kodac Center

Jag hade helt glömt bort att det var Oscarsgalan ikväll! Vilken tur att jag började zappa på tv:n. Tänk att jag var där för bara 1 månad sedan. Jag har gått där röda mattan läggs ut varje år!

Vad jag önskar att galan hade legat tidigare under året så jag hade kunnat vara där och stå bland alla andra galna fans från 6 på morgonen bara för att få en klimt av kändisarna i sina vackra kläder.

--

Efter att ha hunnit se en kvart nu kan jag berätta:

Christoph Waltz vann precis en Oscar för sin bioll i Inglourious Basterds. Andra nominerade för Oscarn var Matt Damon och Christoffer Plumming.

Upp vann bästa animerade film.

Hurt Locker vann bästa manus (jättebra film).

Penelope Cruz hade en jättefin röd klänning på sig och antingen är Amanda Seyfried väldigt kort eller så är Miley Cyrus väldigt lång.


PS,
Jag gillar den amerikanska benämning Supporting actor bättre än den svenska biroll. Att ha en supporting roll låter som att man är med och supportar huvudrollsinnehavaren och du har en viktig roll istället för att du har en biroll som inte är lika viktigt som huvudroll. Men det är bara hur det låter i mina öron.

Jag hade också kunnat vara skådespelerska.. he he


Kodac Center

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0