Kladdkakebak

Tjugo över elva, kväll. Trodde du jag skoja?

Alltså grejen när man bakar med riktigt smör att man verkligen ser hur mycket jäkla fett det är man vräker i sig.. 200 gram = det där! Iuh



här någonstans slog det mig att det kan vara bra att ha hackat chokladen som ska röras ner i det smälta smöret. Kanske man skulle ha gjort det inna jag började smälta smör? Äh. Kom även på att ugnen lär sättas på - springer till datorn och kollar värmen, 175grader, springer tillbaka och sätter på.

Sen är det dags för äggen och sockret att vispas poröst. Fan vad det går fint!



jag har två val: antingen tar jag den stora slickepotten och rör ner allt med eller så tar jag den lilla. Klart väljer jag den lilla för att sedan komma på att det kanske var enklare med den stora?



Färdig för ugn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0