I sadisternas klor

Jag har 1 timme och 55 minuter kvar att fördela över ren information på minst 1 sida om säkerhet, virus, antivirus, brandväggar, hastigheter och uppströms / nedströms. Betoningen ligger på minst 1 sida.

Under redan gådda timmar har jag kommit fram till en mycket viktig insikt: Skolan är en samlingsplats för sadister, skapad av den största sadisten själv - Satan. Så nu vet ni! Det är hemligheten bakom skolan - den är endast till för att plåga stackars små själar och driva dem till vansinne. Jag menar, vad är egentligen poängen med att skriva långa uppgifter med information som läraren redan kan? Det är ju ologisk! Jag håller med Pippi Långstrump helt på den fronten: Om dem redan kan svaret på frågan - varför frågar de då?

Min prio nummer 1 de närmaste 4-5 veckorna kommer nu vara att inte kolavippa. Prio nummer två blir att klara uppgifterna. Eventuellt kommer jag behöva betya plats på prioriteringarna..

Tänk så mycket annat jag kan göra under tiden jag sitter och ångestar mig. Jag har köpt två filmer på Willys idag: Fantomen på Operan och Kill Bill volume 2. Dessa filmer skulle jag kunna titta på, jag skulle kunna börja gymma igen och träna bort stressätningskakorna och jag skulle framförallt kunna börja leva mitt nya liv som naturmänniska och springa runt i skogen klädd i barrkvistar tillsammans med alla andra naturmänniskor. Käka kottar till lunch och mossa till middag. Inte behöva oroa sig, inte vara låst vid materiella ting och det moderna samhällets krav och normer. Vara bekymmersfri.. Det vore något det.

Och ja, jag väljer helt att tro på att naturmänniskor lever helt bekymmersfritt och är alltid superlyckliga och glada året runt. Dessutom lever dem i en värld där vinter och kyla inte existerar. Inte mjäll och finnar heller.

Med dessa ord tackar jag för mig. Jag ska nu återgå till att beskriva varför en brandvägg kan vara en bra idé att ha, att virus är små otäcka varelser som kryper fram om natten och infekterar dina möbler med damm och att hastigheter i Mbit/s tydligen är något som har med datorn att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0