Tanken var i alla fall god. Och maten.

Det här var min plan för igår:

Åka in på stan och hämta ut sista Twilightboken. Gå runt en stund och sedan åka hem. Äta. Städa upp efter mig, diska, ta en dusch och packa väskan. Gå och lägga mig och få åtminstone 6-7 timmar med god nattsömn. Gärna fler.

Det här hände:

Började som planerat och hämtade ut boken, passade på att låna en till när jag ändå var igång. Drabbades av lågt blodsocker och gick in på indiska. Testade 7 plagg. 1 passade. Insåg att jag var hungrig och gick därför in på Coop för att köpa en macka eller liknande. Kom ut med 3 chokladbitar. Smart tänkt. Drar vidare till Mariatoget och köper en väska på Stadsmissionen. Skyller på det låga blodsockret. Bestämmer mig för att åka hem men tar en stor omväg till t-banan för att kolla in varför polisen och brandkåren har spärrat av mitt i en bostadsväg. Ser inget, blir besviken. Kommer hem och lassar upp en stor tallrik med kycklingben och potatissallad. Inser efter ett tag att det inet var tillräckligt och i brist på ork att laga mat beslutar jag mig för att köpa riktig mat - pizza. Äter. Njuter. Börjar läsa boken. Kollar upp och klockan är 04.11. Inget är städat, inget är packat, ingen är duschad. Fan. Bara att ställa klockan.

Och egentligen - vem behöver mer än 4 timmar med sömn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0