Jag hoppas det är påskharen i sådana fall

Det jag inte kan förstå är vem i fridens namn det är som lägger in saker i mitt rum! 4 lådor är fyllda med saker - framtagna, rensade och nedplockade - och trots det tar det aldrig slut med grejor. Jag öppnar en byrålåda och ser hur sakerna väller ut. Jag vänder mig om och studsar till när det helt plötlsigt ligger prylar över hela min säng. Hur tusan kom de dit? Jag tittar åt ett annat håll och finner plötsligt att jag stirrar face to face med saker jag inte längre vet vad de är till för. Eller var/vad de kom från. Eller när jag någonsin ska tänkas ha användning för de igen.

Är det påskharen som extraknäcker som prylläggare?

Tomten som sprider ut det som blev kvar på tomteverkstaden?

En psykopatisk psykopat som leker en katt-och-råtta lek men mitt psyke i hopp om att jag ska bryta ihop, springa skrikandes ut ur mitt rum, rammla ner för trappen och bli medvetslös så han kan kidnappa mig och sätta mig i sin docksamling?

Vem det än är så skulle jag uppskatta ett svar asap. Helst skrivet i rapportform på lättförstålig svenska med en förklarande sammanfattning i början. Tack på förhand!
/ Andrea

Kommentarer
Postat av: My

det är en uppenbarelse, eller vittnesbörd if you will. men inte en religiös sådan.

helt plötsligt SER man alla saker man har som man liksom inte reflekterat över tidigare och då grips man av panik eftersom det bara tycks dyka upp från ingenstans och bara bli fler och fler och man undrar varför man har all denna skit och skulle helst bara vilja slänga allt för vad spelar det för roll, man visste ju inte att man hade de tidigare och skulle således inte sakna någonting. problemet är bara att när man väl ser sakerna så upptäcker man att man har dom och mycket kan man inte förmå sig att slänga. jag hade samma uppenbarelse förra sommaren när jag skulle flytta. mitt tips är att blunda, öppna en byrålåda och tömma innehållet i en sopsäck utan att titta och sen bara go on with your life. fresh start liksom. du kommer samla på dig lika mycket skräp igen, jag lovar.

2010-06-06 @ 00:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0