7 dagar i en vecka

Mina damer och herra, jag ger er ytterligare ett livstecken: Tadaaaa. Och till det tänkte jag även ge er en snabb resumé över den senaste veckan eftersom jag vet hur intressant mitt liv är för er.

And so the story begins..


Igår var det exakt en vecka sedan jag satte mig på tåget för att åka till Stockholm och skriva kontrakt. Tydligen har jag vuxit upp under de senaste månaderna och blivit vuxnare. Jag anländer till stationen och ser två tåg stå inne på spåren. Det bådar gott - gissa vilket jag ska åka med?



Nej, det är inte den coola dubbeldäckaren som går till storstaden. Den är den lilla antika. Skymf mot hufvudstaden - I think so.

Två dagar senare sätter jag mig på tåget tillbaka till Dalarna igen. Har vid det här laget spenderat 300 svenska kronor på tågbiljetter under en tidsram av 3 dagar. Tummen upp för det. En olycka på spåret dagen innan gör att vi åker från Stockholm något senare än planerat. Problem med elledningarna gör att vi blir stående en halvtimme i Avesta-Krylbo. Allt som allt gör förseningarna att vi kontinuerligt måste stanna och invänta tågmötet - det är trots allt vi som inte håller tidsramen. Vi kommer till Borlänge dryga en timme senare än beräknat men då ställs tåget in där och går inte vidare till slutstation. Damn. Tur att man har snälla morföräldrar som sätter sig i bilarna och hämtar upp försenade barnbarn.

Torsdag börjar jag rensa papper i min sekretär. Fredag köper jag flyttlådor och börjar packa ihop. Lördag firar jag och morfar med att hammra sönder sekretären med en yxa (den vägrade gå in i bilen). Söndag hade jag middag med Anna Maja och Assi.

Måndag eftermiddag är hela mitt rum nerpackat och jag har satt små gula post-its på allt så min mor ska veta exakt vad som ska göras med det.

Så såg min vecka ut. Nu kan ni slappna av.

Kommentarer
Postat av: emma

oj, vad spännande! ska du flytta till stockholm "på riktigt"? har du fått jobb och lägenhet? nyfiken :)

2010-06-08 @ 12:52:04
Postat av: Andrea

japp, har både jobb och boende så jag har flyttat hit "på riktigt" nu :)

2010-06-09 @ 10:52:39
URL: http://fromatoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0