Vår

Det känns som att det är vår ute när jag ser hur solstrålarna lyser in bakom mig. På nått sätt behöver jag inte ens känna solen för att veta att den är där - det blir som en annan atmosfär omkring en.

Den plösliga solen får mig att längta till våren, till tulpanerna på köksbordet och knastret under fötterna när man går på gruset som är kvar efter snön. Gräset som återigen börjar bli grönt och bäckarna som porlar av det smälta vattnet. Små snöfläckar kvar på sidorna av vägarna, solen som börjar värma. Tulpanernas doft..

Nu ska jag gå tillbaka til min databok och fortsätta vara produktiv. Förhoppningsvis hinner jag ut på en promenad till sjön idag innan killarna från Magnolia kommer som ska fixa med TV:n.

Nej, ingen ro och ingen vila - här ska pluggas, måste ila

ljuvliga sol
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0