Tänka sig

Jag vaknade upp pigg och utvilad idag, så pass pigg att jag till och med skuttade (lätt överdrift) ur sängen och gick upp på en gång enbart för att ta tag i skolan och plugg! Jag hade en bestämd tanke: jag ska äta frukost och räkna matte eller läsa i databoken - nu fan ska jag allt visa dem! Så jag börjar äta frukost och öppnar databoken. 3 sidor av kapitlet och sen kan jag gå vidare till nästa del.. bara 2½ sida kvar nu.. minus en rad. Minus en halv rad. Vad var det jag läste nyss? Då ska vi se.. fan vad störande med TV:n i bakgrunden. Suck vad mycket jag har kvar.. nej fokusera! Få se nu, vad stod det nyss. Fan jag måste börja om igen.. Dåså. 3 sidor kvar.

Datorn fick åka på som en distraktion tills jag kan få my act together. Vet inte varför men jag blir oftast mer stressad av att veta att jag bara har 3 sidor kvar och sen är jag färdig. Av någon anledning förvandlas det till en press istället för en lättnad och jag försöker skynda mig fram genom texten vilket inte fungerar eftersom jag istället inte tänker på vad jag läser och måste börja om från början cirka sju gånger innan jag kommer någonstans.

Ska försöka lugna ner mig nu till Counting Crows och sen se om jag kan läsa klart sidorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0