Sushi

Eric ville ta med oss ut på middag så vi packade in allesammans i bilen och gav oss iväg till ett thaiställe. Bilen omparkerades 3ggr och alla var ute när vi kom fram till resturangen som var nedsläckt och hade en skylt på dörren: Closed Sunday 24th. Open again Monday 25th.

Haha, där kan man snacka om flyt! Det blev ett snabbt beslut för sushi istället och vi packade in oss igen och åkte istället till Edo Sushi som inte låg allt för långt därifrån. Och man' they know sushi! För det första var det den godaste misosoppa jag någonsin ätit och för det andra smakade maten utsökt - och mycket mat fick man för pengarna! I tron om att rullarna var ganska små beställdes det in mycket mat så förstå vilken chock vi fick när tallrik efter tallrik med stora färgglada rullar dukades upp på bordet. Till råga på det hade Eric beställt in en tallrik med fisk (a-nånting) och friterad lök som smakade underbart.

Jag säger det; om jag kunde leva på sushi och pizza skulle jag vara så lycklig gällande matfronten. Guh så gott!

Sushi som smakar som sushi ska smaka. Och se ut.


Rainbow rolls. Caterpiller rolls (två kvar i bakgrunden) är den godaste sushitypen jag ätit!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jösses vad mat! Ser gott ut dock! //EM

2010-01-25 @ 22:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0