Så här byter man glödlampor i USA

Det är lika bra att lägga korten på borden och berätta hur det är: Jag är übernyfiken. När polisen stoppar en bil eller står vid ett hus saktar jag in för att på ett så diskret sätt som möjligt ändå kunna få se så mycket som möjligt  och förhoppningsvis lyckas lista ut vad som händer (fasen vad coolt det skulle vara om man fick se polisen arrestera någon!). Så när en stor gul bil kommer och hissar upp en man i en korg är det bara naturligt att jag står totalt odiskret med näsan upptryckt mot sovrumsfönstret och tar kort.



Det visade sig handla om ett lampbyte på gatulyktan. GLAD är var jag blir över det! Jag har nämligen funderat länge över vad det är för mening med att gatulampan tänds, släcks, för att sedan tändas igen och så håller den på hela natten. Något irriterande när det innebär att det börjar blinka i mitt rum när jag försöker sova. Ser nu fram mot en jämn ljussömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0