På promenad i Sunny California

Söndag betyder fotbollsmatcher nere vid parken. Människor överallt, röster, skratt, folk i t-shirt. Själv är jag på en eftermiddagspromenad och går igenom allt detta. Det känns som en varm svensk sommardag och jag får helt plötsligt ett infall av att vilja gå på picknick och äta jordgubbar och melon. Kanske dricka en Ramlösa med smak. Jag tittar mig omkring på människorna, lyssnar på språket och stirrar upp i himmlen. Men det här är inte Sverige och det är inte sommar. Men det går lika bra för det..


Kommentarer
Postat av: M.

Vad är väl en promenad i solen mot en i 26 graders kyla? Den kan ju vara trist och tråkig och...och...alldeles underbar? Inte avis ett dugg! Kram!

2010-01-12 @ 13:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0