On top of the world

Trots att NCIS är ett av mina favoritprogram så har jag i stort sett inte sett det alls sedan jag kom till USA - inte ens när de nya avsnitten började. Däremot har jag hittat ett nytt program som lockat till sig mig de senaste veckorna och det är the Millionaire Matchmaking. Som titeln avslöjar så handlar det om miljonärer som söker kärlek och gått till agencyn för att få hjälp. Och boy om de får hjälp! Patty - ägaren och även matchmakaren - är brutal, rak och säger precis what's on her mind, men hon har rätt och är riktigt duktig på vad hon gör. Så inte bara får man se folk hitta kärlek, man får dessutom chokerande kommentarer och brutala sanningar som lockar till sig de som söker lätt underhållning. Tummen upp!

För övrigt har jag lagat en supergod chili con carne ikväll med riktig chili i. Mat smakar bättre när man gör den själv, helt klart. Sitter nu och längtar efter en riktigt god muffins till efterrätt.. en verry berry. Synd att vi inte har några hemma så det blev en fortune cookie och tuggummi istället.

Så här stod det i mina cookies:

"You need not worry about your future."
"Soon you will be sitting on top of the world."

Tänk vad trevligt om man skulle vakna upp till ett meddelande från fortune cookies varje dag.
It's making my day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0