Matkaos

Det ser ut som ett absolut kaos i köket efter att jag lagade mig min sena lunch/tidig middag men för att det inte ska låta lika illa så kan jag ju säga att två kastruller inte är mina (om det nu gör någon skillnad). Ju större kaos man efterlämnar sig desto godare bli nog maten för mitt var i alla fall väldigt gott. Ris, räkor och grönsaker i en hälig mix. Det finns moments då jag fortfarande häpnas över mina matkunskaper eller rätta resagt matlagande (kunskapen är improvisation och ett "ja men jag testar och så får vi se hur det går..det kan ju inte bli mer än äckligt"). 

 

Nu ska jag städa upp efter mig och återgå till matteboken, inte nödvändigtvis i den ordningen. Satt och försökte klura ut vad jag hade gjort för fel med det senaste talet då jag och facit hade stora meningskillnader gällande svaret. Det tog ett par minuter innan jag upptäckte att talet i mitt räknehäfte var en blandning av två olika tal. Det finns visst en förklaring till det mesta, det gäller bara att sniffa och snoka tills man hittar den. Andrea Holmes tro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0