Matematik

Sitter just nu och räknar matte. När man slår upp sidan och rubriken säger "Addition och Subtraktion" då vet man att man har avancerat, haha! Fast verkligheten är att det är en påminnare om hur man adderar och subtraherar bråk med varandra så att jag ska kunna förenkla rationella uttryck.

Jag undrar hur fasen man kunde komma ihåg allt sånt här i skola?! Jag vet att vi kommer få ett formelpapper till provet men sen gäller det att minnas när man ska tillämpa vilken metod. Och jag tror det kommer bli min största utmaning. Vad tusan håller jag på med nu och varför? Jag adderar bråk.. och förenklar rationella uttryck (i bråk). Och jag förstår nästan.. Nästan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du bråkar. Med tal. Kram!!:)

2010-01-30 @ 00:20:56
Postat av: tove

andrea! behöver du mina sjukt utvecklade matetmatiska kunskaper så är det bara att höra av dig, det vet du! puss darl

2010-01-30 @ 00:49:42
URL: http://toveollas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0