Mästerkocken Andrea

Jag tror jag är extremt seg (jag kan höra hur alla mina vänner och familjemedlemmar precis instämde i kör). När jag provar kläder så kan jag lätt spendera över en timme i en och samma butik genom att bara titta på kläderna, plocka och sedan prova. Och lika är det när jag lagar mat. Jag hade ett 15 minuters recept till kvällens middag men det tog mig ca 1 timme från det att jag började till det att jag kunde sätta mig och äta den. Och det var inte för att kycklingen behövde ytterligare 5 minuter på spisen utan det tar bara en sån tid för mig. Först skulle tomat, lök och morot hackas vilket betyder att de först måste sköljas, sedan skalas (morot och lök) och sedan hackas - där åkte en massa tid. Sen skulle kycklingen tärnas och eftersom den är rå betyder det att jag  springer och tvättar händera i "happy birthday" takt - där gick ännu mer tid. Sen, när allt är färdighackat, börjar jag steka lök och kyckling för att sedan hälla i sötsur sås tillsammans med de hackade grönsakerna och låta det hela koka tills kycklingen är färdig. Medan maten stod och puttra diskade jag upp det mesta och det dröjde inte länge förren kycklingen var färdig. Och då hade det gått en timme.

Jag tror jag vet hur det ligger till - jag rör mig omedvetet i slow motion. Samma är det när jag går i affärer. Så är du någonsin inne på H&M och ser en människa som tycks ha ett stort hinder framför sig så kan ni veta att det är bara lilla jag som är ute och går.

Hur som haver blev maten god och magen och humöret tackar och bugar! Bra jobbat Andrea - du är en äkta mästerkock.

hur lång tid tror ni det här tog mig? jag undrar..


men resultatet blev bra. Slutet gott - allting gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser jättegott ut!

M.

2010-01-14 @ 17:02:41
Postat av: Allie

jag hoppas man får smaka någon gång!

2010-01-18 @ 13:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0