Kusligt

Jag är ensam i huset. Det är mörkt ute och det låter som att det blåser upp till regn. Sitter nu och försöker koncentrera mig på vad som står i min databok men det är svårt när öronen är på helspänn. Hela tiden hör jag konstiga ljud utanför altandörrarna och lite nu och då låter det som att det är någon där. Det här vädret är på ett sätt väldigt mysigt - perfekt filmväder - men jag är lättskrämd med en alldeles för vild fantasti om vad som lurar i mörket. Har i alla fall låst extralåset på dörren bakom mig, men vad hjälper det om det redan skulle vara någon inne i huset?

Har lagt mobil precis bredvid mig och jag måste säga att det är lugnande att sitta med datorn i knät.

Vindspelaren utanför ytterdörren spelar för fullt i vinden. Jag ska ge boken en andra chans och sen blir det att fly in i filmvärlden.

Nu prasslar det utanför dörren igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0