Ful, fulare, fulast

Jag gillar inte klockor. Jag tycker att majoriteten av klockor är fula och då pratar jag framförallt om väggklockor. Jag vet egentligen inte vad det är men jag tycker att de flesta klockorna är så opersonliga. Färglösa och tråkiga med fula siffror som inte säger någonting och en lika tråkiga visare som hackar "tick tack tick tack". Det här har nästan utvecklats till ett problem för mig eftersom jag dels aldrig hittar en armbandsklocka som jag tycker om, och lika så med väggklockor - och båda är något jag behöver eller med stor sannolikhet kommer att behöva i framtiden. Men idag hände det något fantastiskt; jag blev kär. Det började helt oskyldigt med att jag gick in i en design affär som lockade med stor rea på alla sina prylar och jag fick snabbt upp ett intresse för deras saker. Hm, jag kanske borde kolla på klockor här tänkte jag för mig själv då allting var annorlunda, personligt och i varma färger. Det sitter några stora väggklockor på väggen som faktiskt inte ger mig avsmak men de är allt för stora för att ta med sig hem (och allt för dyra..). Men sen helt plötsligt så får jag syn på något - det är en bordsklocka som ser ut att ha börjat rosta som fångar mitt intresse. Den är liten och nätt, personlig och kan dessutom hängas upp på väggen och som grädde på toppen kostar den endast 19 dollar och har 40% rabatt på sig. Jag är kär men står och väger klockan i handen. Behöver jag verkligen en klocka? Är det klokt att impulsshoppa? - jag behöver ju faktiskt jeans.. Men sen slår en annan tanke mig: jag hittar aldrig klockor som jag gillar. Klockor är fula. Jag kollar ner på klockan i handen men den här är inte ful. Jag har hittat en klocka jag gillar. Vad mer finns det att tänka på?





Var även inne på Banana Republic och spanade in deras kläder. Jeans + två tröjor och konstaterade sedan framför spegeln att nää, inte den här gången heller. Screw kläder - Jag shoppar klockor!

Banan Republic

Kommentarer
Postat av: Allie

Åh, vilken charmig klocka! Och om du frågar mig så skulle du ha köpt klockan!

2010-01-08 @ 19:11:20
Postat av: Allie

Tröjan menar jag. Tröjan!

2010-01-08 @ 19:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0