Deoderantvarning

För många år sedan fick jag ett tips av en gammal klasskompis om en ny deoderant som hon hade köpt. Det var en torrdeo från apoteket som gjorde att man slapp bli blöt i armhålorna och tvingas stå och vänta på att det skulle torka, och dessutom höll den jättelänge. Så jag följde hennes råd och köpte en och trots att den var något hård att sätta på så fungerade den toppen! Inget kladd, ingen konstig lukt och den höll hela dagen!

Men efter ett tag upptäckte både jag och min klasskompis en stor nackdel med deon som hade förödande konsekvenser: den färgade kläderna när man svettades och trots att själva deoderanten var vit blev fläckarna gula - och inte ska du tro att de försvann från alla klädesplagg inte. Detta betyder att jag har nu en garderob där alla - och då menar jag varenda en - av mina vita linnen och t-shirtar har stora fula gula fläckar under armarna.

När jag kommer hem är bland det första jag ska göra att slänga ner alla mina vita plagg i en tvättmaskin och bleka bort fläckarna! Och då slår det mig en annan tanke;

Varför har jag aldrig tänkt på det tidigare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0