5mm, 7mm eller blyerts?

Det är ett tufft liv att vara student och nu pratar jag inte bara ekonomiskt och läxor. I'm talking about serious stuff like hitta rutiga papperblock och välja penna. För alla vet ju att när man pluggar och är allmänt stressad är det viktigt att ha ett block man gillar och en penna som känns bra. Det är A och O i skrivning för hand! Detta gjorde att jag fick stora problem när vi efter Santa Monica drog vidare till mallen och jag sprang in på Target för att få tag på min school supplies. För det första - Target kör diskriminiering mot rutiga pappersblock och jag skojar inte. På en hel sida av en gång med 4 rader av skrivböcker var 99% randiga och 0,5% rutiga (0,5% var även blanka men det behövde ju inte jag och var därför inte relevant). Det fanns 1 endaste hög, nej vänta det fanns faktiskt 2 högar, med rutiga anteckningsblock och då hade jag 3 färger att välja mellan: Svart, mörkblå och ful (ful är en färg). Så det blidde ett mörkblått mattehäfte för mig som jag är nöjd med (viktigt). Sen var det dags att välja penna. Hade först tänkt blyerts men insåg snabbt att blyerts innebär ständigt vässande och ojämna uddar och tanken eliminerades fort. Kvar var nu häftstiftspennorna och det finns det många av. 5mm, 7mm, handvänliga, färgglada, dyra och något mindre dyra. Medan människor kom, tog sina pennor och gick stod jag länge kvar och betraktade dem, övervägde och begrunnade mitt val nogrannt. Resultatet: jag fann att varken pennor eller anteckningsblock är särskilt billiga - trots lågpriskedja - och snålheten tog över så jag ditchade de handvänliga och gick på de billigare. 4st 5mm stiftpennor som nu ska hjälpa mig räkna ut hur matteboken får 1+1 att bli 2 när jag klart och tydligt ser att det blir 11. Känns bra! Jag är nu redo att börja studera... så fort min miniräknare anländer. Och matteboken såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0