Uträkning av dagens timmar

Kollar på klockan och känner ett nedslag: Klockan är kvart i fyra. På så här många timmar borde jag ha varit halvvägs genom kapitlet men jag har inte ens gjort färdig en hel sida. Vad fasen hände med tiden? Hur kunde det bli såhär? Men så tittar jag tillbaka på vad jag gjort och plötsligt klarnar saker upp:

10.00 - Uppstigning, frukost, facebook, mail och blogg
11.30 - Börjar med ett mattekapitel. Läser en stund men ångrar mig och väljer ett annat
11.50 - Börjar läsa det nya kapitlet och lösa tal

13.00 - Hungrig, dags för lunch
14.15 - Lunch tillagad och uppäten. Fortsätter med matten

14.45 - Dags att ta tag i disken.
15.15 - Färdig med disk men måste sätta igång en klädtvätt

15.25 - Ut med sopor och in med posten
15.30 - Fortsättnign med matten

15.45 - Blogga om hur tiden försvinner och att matte är toppen (ironi)

Det tar en jäkla massa tid att fixa med saker och efter varje avbrott tar det dessutom tid att komma in i mattetänkandet igen. Att läsa förklaringar tar sin tid - att förstå dem ännu längre. Och mitt under alla processer behöver hjärnan ta en paus då och då och driftar iväg på andra tankar.

Det känns när man tittar på timmarna som att jag borde vara halvvägs färdig med kapitlet nu men verkligheten är att jag snart är färdig med första sidan. Jag tänker inte skylla ifrån mig helt, jag skulle kunna koncentrera mig betydligt mer på vad jag gör och på så sätt ha varit klar med åtminstone det dubbla nu (dvs 2 sidor..), men det är så här min verklighet ser ut just nu. Det suger på sitt sätt. Jag behöver öka min mattetakt och det är rapido, frågan är bara hur jag gör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0