Jag seg eller tiden snabb?

Jag måste verkligen vara seg - på riktigt. Jag var på väg till Anna Maja för brunch men skulle stanna till på Ica för att köpa med lite skinka och fick ordern att gå länge i affären så hon skulle hinna bli klar tills jag kom. Så jag gick och kollade på lite kakor, stod och valde mellan olika skinkmärken, tittade på lite godis och sen betalade jag. Jag gick inte segare än vad jag brukar göra när jag bara kollar runt, jag stannade inte till vid onödiga hyllor eller tog en extra sväng runt en avdelning för att få tiden att gå. Nej, jag gick i min vanliga takt, tittade, valde och helt plötsligt hade tiden gått så pass mycket att jag inte längre behövde köra den längre vägen till henne - då skulle jag bli sen.

Tiden är relativ. Jag tar min tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0