Hemresan

Min 15 timmars flygresa blev med tidskillnaden över 25 timmar från 08.20 på torsdag LA-morgon till 09.30 fredag Sverige-morgon då jag skulle ha landat, men jag måste säga att resan från USA var lättare och kändes snabbare än resan till.

Mellan LA och NYC satt jag bredvid en supertrevlig kille som var någonstans mellan 23-25 år - trodde jag. Det visade sig senare att han fyller 35 i juni.. Vem kunde tro det?! Vi satt iaf under 5 timmarsresa och pratade och slummrade om vartannat - så fort har 5 timmar aldrig gått förut. Efter det var det byte till Finnair och resa mot Helsinki och jag måste då säga det att Finnair kan jag starkt rekomendera! Dem är trevliga, maten var OK, vi fick filt, kudde, headset och man kan fick skapligt plats med bena. Sen hade jag turen att det inte satt ngt bredvid mig så jag kunde lassa alla mina saker på sätet. Trevligt!

Flyget blev dock försenat vilket gjorde att jag missade min connection i Helsongfors och fick istället flyga till Stockholm vid 12 (flög från Helsingfors 12, landa på Arlanda 12).

Allt gick bra och nu sitter jag i Falun igen och tittar ut på det extremt kalla vädret. -20 visar vår termometer.. I LA ska de ha +20 idag. Jag har blivit lurad.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0