Saknad

Vi stannade till vid Ralphs på hemvägen och köpte lite supplies. Till flygresan har jag nu införskaffat mig godis, proteinbar och en skvallertidning. Flygresan är 15 timmar - jag tror inte det kommer räcka.

Jag har förresten en teori om att vädret är så grått och regnigt nu för att den sörjer att jag ska åka. Helt sant. Fakutm är att det ska vara regnigt nu tisdag och onsdag - dagarna innan jag åker - och sedan på torsdag när jag sitter på planet så börjar vädret att lätta upp och det ska till och med bli +21 grader på lördag.

Alltså, för att sammanfatta: Regnigt för att jag åker, soligt efter eftersom.. det bara vill jäklas. Vad fasen?! Ska jag byta ut framtida 21 grader på lördag mot minusgrader i Sverige? Någonting är verkligen fel här.. verkligen verkligen fel. Det börjar kännas riktigt sorgligt igen att lämna USA även om jag vet att jag måste, men jag har börjat vänja mig vid att var här nu. Idag hörde jag svenskar inne på en klädaffär som bytte om bredvid mig och jag kunde riktigt höra att de var nykommna hit. Det är något med hur de pratar på engelska, hur de svarar expediterna och svarar på frågor. Då kände jag mig riktigt amerikaniserad faktiskt och trots att jag känner mig som en stor utlänning annars så kände jag ändå att det här var som vardgasmat för mig. Inget märkvärdigt alls. Gosch vad jag kommer sakna servicen här! Till att börja med så står det ofta någon i dörren som hälsar en välkommen, sedan är de snabba med att fråga om de ska starta en provhytt åt en (eftersom man inte kan gå in en utan att de låser upp dörrarna) när de ser att man börjar kånka runt på en bunt kläder och sedan får man hjälp om man behöver. Du är inne och testar en tröja men den är för stor - stick bara ut huvudet så får du direkt en storlek mindre utan att du behöver lämna hytten. Service!

Åh ack du värld.. Ack ack ack.

Men på lördag får jag finbesök från Göteborg och på söndag blir det återträff. Alltid något att se fram emot. Så länge vi är inomhus.. Jag äger inga vinterskor! Jag har spanat in Uggs men de jag kollade på idag kostade $140 (multiplicera det med 7 så får du i ungefära svenska kronor) och det kändes lite mastigt. Förhoppningsvis kan jag hitta några på specialpris i Sverige. Annars får jumpaskorna duga bra. Det är ju ändå bara 1 månad kvar tills vår.. och kanske lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0