Universal Studios

Oj vilken rolig dag jag har haft! Anders och jag åkte som sagt till Universal Studios imorse och åkte iväg tidigt för att kunna vara där när portarna öppnades klockan 9. De öppnade 10. Det var dessutom svinkallt så vi startade med en varm kopp och kanelbulle på Starbucks vilket värme upp kroppen lagom till det att det blev dags för oss att vandra in genom stora entrén.

Jag skulle troligtvis kunna fylla en kortare roman om allt vi gjort, sett och upplevt idag så jag försöker att korta ner det (om ni inte vill läsa en roman såklart, i så fall ska jag överväga det)!

Vi började med den obligatoriska Studio Tour där man sitter i ett "tåg" som tar en runt och visar olika filmlägen. Bland annat har jag sett där de spelar in Ghost Whisper (vars torg förövrigt är samma torg som i Tillbaka till Framtiden), Psyko, Whoville (från Grinchen), flygplanskraschen i Världarnas Krig (som ligger granne med Normat Bates hotell och Whoville), King Kong och massa mer. Dessutom åkte vi förbi Wisteria Lane där tåget vanligtvis tar en rundtur in men idag filmade dem.. när vi var där.. så jag har varit meter ifrån Desperet Housewifes gänget. Coolt! Efter runturen gjorde vi så många attraktioner som vi bara kunde: Terminator 3D, The Simpson Ride (som var en grymt kul "bergochdalbana"), Shrek 4D, House of Horrors, hur de filmade Backdraft, hur special effects fungerar osv osv. Ser ni att jag lätt kan fortsätta till ett inlägg på ett par sidor?

De hade även en vatten/stuntshow som hette Waterworld (tror det är en riktig film i grunden) och jag och Anders satte oss på bänkarna märkta med "Splash" som betydde att det fanns en risk för att vi skulle bli blöta. Kul med USA dock - här finns det aldrig risker utan bara chanser. There is a good chance that you will get wet. Showen började och vi märkte snart att även om det blev lite stänk så var det inget som direket nådde oss. "Synd" tänkte jag "vi har satt oss för högt upp". 5 minuter senare landade ett plan och vattnet sprutade över oss. Jag var blöt, mina jeans var blöta. Stor tumme upp! I showen var det dessutom med kändisar från bla CSI och Twiligt. Det gillar vi också!

Idag spelade de även in Heroes och Little Fockers vilket betyder att jag har vait på samma location som Ben Stiller, Robert DeNiro, Hayden Panettiere och massa fler och även om jag inte såg dem (de spelar in i stora lokaler som de bygger om) så är det fränt att ha varit på samma läge samma dag.

Nu ska jag kolla igenom mina bilder från idag och namnge dem innan jag glömmer bort vad det var.

That's a wrap as they say in filmmaking.


Princess Fiona-Andrea

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte ens en sneak peak in i the Fockers world :)?



Låter som om ni haft en kanondag, trots kylan. Och du- romanversionen kan du du ju ta som talbok! ;)



Kram!! EM

2010-02-05 @ 05:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0