Todai

Det blev födelsedagsmiddag på Todai igår kväll vilket är en resturang som serverar skaldjurs/sushibuffé! Åh vad jag tycker sushi är gott! Det och pizza - det skulle jag i stort sett kunna leva på. Men det verkar finnas en oskriven regel när man är på buféer som säger ät till det inte går att få ner en bit till. Först åt jag sushi tills jag blev mätt, då gick jag till andra sidan och hämtade lite räkor och kyckling och blev ännu mättare. Sen satt vi och lät maten smälta ner - då var det dags för crêps till efterätt (mums!). Jag vart helmätt. Då var det dags för de små "cakesen". Efter det var jag supermätt.

Efter en totaltid på sammanlagt 3 timmar hade jag gått från hungrig -> mätt -> väldigt mätt -> lagom mätt. Jag vet inte, det kanske bara är jag som inte klarar av makten som en buffé ger en men jag verkar aldrig lära mig att lagom är bra..

Crêpes med körsbär och chokladsås

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men å andra sidan så hade du ju lovat att äta från mig också ;)



Kram mamma

2010-02-07 @ 16:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0