To Sthlm by Bus

HAHA! Jag startade datorn för att plugga men sitter istället inne på facebook och chattar med Anna Maja om psykopater. Och det tog mig lång tid innan det ens slog mig; Vad gör jag här inne, jag skulle ju plugga?! 3½ timme av koncentrerat plugg på en buss mot Stockholm - kan det bli lämpligare?

Ååååh,

hjulena på bussen dem går runt runt runt,
runt runt runt,
runt runt runt,
hjulena på bussen dem går runt runt runt,
runt i heela staaadeeen!

Vår busschaufför vet jag dock inte om han är en glad busschaufför. Min bror och jag hade en varsin ryggsäck med oss som han tvärstoppade och prompt påpekade att det var alldeles för stora så dem fick vi inte ha som hanbagage - nej! Det var bara att kliva ur bussen och lägga in dem i bagageutrymmet. Hm. På Göteborgsbussen fick vi minsann ha med ryggsäckarna in och de går efter samma mått (fick först åka GBGbussen och sedan byta till Sthlmsbussen i Borlänge). Ah, sånna där småigheter gör mig irriterad. Väskorna var inte större än några av de väskor som andra fått ta med in.

Aja, så länge han kör bussen på vägen och inte krockar med något, någon, kör i diket eller voltar med bussen så får jag hålla mig nöjd. Det snöar idag, det skulle det inte ha gjort för det skulle ha kommit igår. Men icke.

Det är som min mamma sa: Vad är det med dig och resväder?

Jag vet inte. Men det verkar alltid snöa när jag ska iväg någonstans nuförtiden. Höhö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0