Spindelväska

Eftersom jag inte helt har fått in det där med "ordning" i mitt rum så hänger jag mina väskor på dörrhantaget (vilket för övrigt fungerar super) vilket även minskar risken för att man ställer ner väskan i ett mörkt hörn där spindlar bor och sedan har du mamma, pappa och barn-spindel boende i din väska.

En dag tar jag en av mina väskor och öppnar och helt plötsligt så ser jag rörelse i väskan! Hjärtat börjar slå hårdare och andningen blir tyngre. Jga lutar väskan för att få en vinkel där jag ser var vad det nu än var är för något och då rör det sig igen. Jag lutar väskan lite till och saken försvinner ur min synvinkel. Jag stänger väskan och hänger tillbaka den på dörren för att sammla mina tankar. Dömma av det jag såg kunde den mysteriska rörelsen vara en av två saker:

- En hårnål som gled när väskan lutades
- En liten spindel

Jag tar inga risker och låter väskan vara stängd - fram till idag. Nu behövs den till middagen och jag tvingas möta min eventuella fiende. Väskan har nu försiktigt och nästan helt noggrant undersökts och jag ser varken röken av hårnålen eller spindel. Mycket möjligt att jag redan har tagit ut nålen - Mycket möjligt att det inte var en nål jag såg.

Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du-kom ihåg att man inte får ta med sig några främmande djur över landsgränserna...Absolutely, definately - NOT!!



EM

2010-02-01 @ 16:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0