Söndag 7 februari

I söndags tog Ida med mig ut till Newport (där 5% av världens rika finns) och Fashion Island. Vi åkte dit vid 11 och räknade med att vara färdiga att ta antingen halv fyra bussen eller halv fem bussen hem - tio i fyra upptäcker vi att vi redan missat första bussen och lugnt hade kunnat missa även den andra om vi inte kollat på klockan. Affärerna är många, märkena från dyrt till billig(are) och kläderna helt undebara! Vi hade lugnt kunnat gå runt där en hel dag och både föntsershoppat och shoppat i verkligheten. Jag kom hem med en t-shirt från Express (guh vad jag kommer sakna den butiken) och nästan ett halsband och ett par skor från Urban Outfitters. Skorna hade definitivt kommit med hem om det inte var för att kassörerna var extremt sega och vi låg under tidspress för att hinna med busssen. Och när det kom till kritan så prioriterade vi att komma hem (det är 1 ½ timmes bussfärd) före skor.

Newport är i alla fall vädligt vacker, ren och jag ska absolut skaffa mig ett hus där bland de övriga 5% rikedomsinnehavarna när jag blir stor.

Ida, nygligen framkommen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0