Röka mackor?


Dagens fruksot-lunch: Varma mackor! Det är riktigt länge sedan jag gjorde varma mackor i ugn men varje gång så tänker jag på hur riktigt gott det är. Ett tag var jag så pass inne på varma mackor att jag fick mamma att köpa ett mackjärn som vi har använt flitigt. Men jag tror att den börjar bli en sanitär olägenhet nu.. (sidospår).




Ah, i alla fall så kräver varma mackor i ugnen en ugn (vilket de har så det var ju tur för oss!), det vi däremot inte hade räknat med var att det skulle börja ryka ur ugnen. Inge kul att laga mat utan lite äventyr? Jag kastade mig i alla fall snbbt på kameran och försökte febrilt få en bra bild på röken men utan något vidare bra resultat. Dessutom fick jag ett höjt ögonbryn av Anna Maja som undrade om jag tyckte det var spännande med rykande ugnar. Det tyckte jag.



Vi stoppade i alla fall in mackplåten och fick ut o-rökta mackor. Och goda var det. Tummen upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0