Mästerkocken i köket

Haha, stackars stackars Assi. Jag var så jäkla disträ igår att det inte var klokt och ställde till med det ena värre än det andra. Vi kan ju börja med att jag smällde till vattenskålen på golvet så att allt vatten flög ut och stackars katten kom och började lapa upp från golvet istället. Sen kastade jag smet på golvet - det vill säga den smet som jag inte hade runt munnen och sedan hällde jag upp visprgrädde i en skål istället för creme fraiche. Vispgrädde till fisken, jo man tackar!

Och sedan gick jag och satte mig framför datorn för att uppdatera hela världen (okej, facebook) om mina bravurer så Assi fick komma och kolla vad tusan jag höll på med. Matlagning?

Trodde ni det slutade där? Åh nej, efter att ha kollat om fisken var färdig eller inte stoppade jag tillbaka ugnsformen och korkplattan som den stod på in i den 200-ngt gradigt varma ugnen. Jag tyckte den var svår att putta in..

När vi sedan skulle byta ena av deras bilar mot den andra började jag med att smälla i huvudet i taket efter att jag satt mig i bilen. Yes!

Så Assi, tack för en jättetrevlig dag och en god lunch/middag! Hoppas jag inte skrämde dig helt men jag tror att vi för länge sedan konstaterade att jag är som jag är.. och inte blev som jag skulle. Haha!

Slutresultatet blev iaf lax med sås i ugn och kokt dillpotatis och till efterrätt en vit chokladkladdkaka som är den absolut godaste kladdkaka jag någonsin ätit! Jag ska helt klart komma ihåg att hämta hem receptet från nätet! Bilder på maten kommer sen också men just nu finns dem hos Assi så det är bara att vänta och le. Och ler det gör jag.

Jag säger ju det - jag ÄR the Swedish Chef on Sesame Street

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0