Lördag 6e februari

Tur som jag hade så hoppade jag på tunnelbanan tidigt vilket betydde att jag och min övernattningsväska fick sitta ner då tåget fylldes på med människor väldigt fort så många fick stå. Än så länge gick allting bra och jag fick till och med höra av en man att jag såg exakt ut som någon som spelade instrument i hans frus klass (mind you att han var dubbelt så gammal som mig. ung fru eller börjar jag få rynkor tro?). Hoppade av på 7th och gick upp för att hitta den blåa linjen mot Long Beach. Den stod där med öppna dörrar och väntade och folk som skulle med började springa, rädda för att dörrarna skulle stängas och tvinga en vänta på nästa tåg. Så eftersom alla andra gjorde det så gjorde jag samma och noterade att på dörrarna stod det "Long Beach", sätter mig ner på ett säte och hoppas att jag hamnat rätt men noterar att en av killarna som också sprungit studerade kartan över stopplatserna noga. "Är han på fel tåg? Är jag också det då?" Börjar titta på kartan och ser inte en endaste stoppplats som heter något som påminner om Long Beach - inte ens den sista som jag ska av på och som ska ligga i LB downtown. Pulsen börjar gå upp nu, det stod Long Beach på dörren men åker jag åt rätt håll? Jag kanske skulle ha hoppat på åt motsatt riktning? Allt går så fort när man springer.. Jag inser att jag har två val:

1. Jag sitter kvar på tåget till slutstation och hoppas att det är åt rätt håll. Annars är det väl bara att åka tillbaka? (tar 1 timme)
2. Jag hoppar av på första stopplatsen och ringer Ida.

Jag valde nr2 och hoppade därför av på Pico.
"Hej Ida, du vad hette hållplatsen som jag ska av på?"
"Tranist mall"
(jag satt alltså på rätt tåg)
"Aha.. Okej. Jag fick nämligen lite panik och hoppade av på första hållplatsen ifall jag hade hoppat på tåget åt fel håll"
"Jaha. Man kan bara åka åt ett håll till Long Beach..."

Snacka hjärnsläpp - hur stort tror jag Long Beach är egentligen? Staden som sträcker sig från söder om Los Angeles till Norr? Oh my gosh..

Men så är det när jag åker tåg. Kan man hoppa av rätt tåg så bör man väl göra det? Och vänta 30 minuter på nästa i regnet. Jag lärde mig iallafall en nyttig läxa: Chill down, take it cool, tänk logiskt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fundering; funkade inte mobilen på tåget? :)

2010-02-09 @ 07:59:29
Postat av: Andrea

haha jo! på LB tåget så fungerade den. men jag kom aldrig så långt i mitt tänkande haha!

2010-02-09 @ 19:06:45
URL: http://fromatoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0