Ljud från övervåningen

Jag hör skrapande ljud från övervåningen. Det låter som en stol som dras över golvet men jag är ensam hemma så det finns ingen här som kan göra det.. Men kanske något? Just nu sitter jag och väntar på att något ska kastas ner för trappen, någon pryl eller något annat som signalerar för mig att jag inte längre är ensam här. Och när det sker ska jag kasta mig in i hallen, stoppa ner fötterna i brorsans skor, slita på mig en jacka och springa ut ur huset det snabbaste jag kan. Glöm och dröm att jag tänker stanna ensam i ett hus tillsammans med ett spöke som flyttar stolar och kastar ner saker för trappen. Nej, det har jag sett alldeles för många filmer för att göra.

Usch, nu skrämmer jag upp mig själv så pass att jag inte vill gå upp på övervåningen. Tänk om en stol är flyttad? Eller det står ett spöke med elak blick där?

Nu känns som att spöket står precis bakom ryggen på mig.. hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0