Liten Stor skillnad

Allt är verkligen litet i Sverige; toaletterna, handfaten, glas och besticken. Mini! Inte för att jag saknar de amerikanska toaletterna (inte de automatiska iaf - de var läskiga!) men det känna som att hela min omgivning har krympt i en tvätt med för varmt vatten medan jag själv har växt till en jätte. Jag känner mig, med en lätt överdrift, som Gulliver i Lilleputtslandet. Men faktum är att i USA är allting STORT. Vägarna är bredare, träden är högre, handfaten är större och borden sitter högre upp.

Så kanske är det inte så konstigt att USA sitter på sina höga hästar och tittar ner på oss andra? ...

Kommentarer
Postat av: Anonym

=D

2010-02-16 @ 23:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0