Hår på huvudet

Det känns som att det är dags igen för en frisyrförändring. För just nu är det bara tjock och långt. Problemet jag har när jag går till frisörer nuförtiden är att jag aldrig vet hur jag vill ha mitt hår längre. Kort eller långt? Uppklippt eller urklippt? Desssutom har jag en fantasi om att mitt hår skulle kunna bli klippt på ett sätt så att det alltid ser bra ut - ni vet så där som man ser på andra där den uppklippta frisyren är en riktig frisyr som syns och ligger där den ska. Mitt hår är tjockt (oavsett hur mycket jag tunnar ut det) och har a mind of its one så det spelar inte så stor roll vad jag gör med det. Hårspray fungerar inte, samma med mousse och gele, lockar dras ut efter ett par minuter (en halvtimme och de har hållt i sig länge) och hårblåsen förvandlar håret till en skumpande hatt när jag går. Det enda som faktiskt verkar bita på håret är plattången, men eftersom jag varken har tid eller lust att stå och platta håret varje morgon (för att inte tala om hur slitet det blir av det) så det är något som sker vid speciella tillfällen. Det är just på grund av oavnstående punkter som har lett mig till att :

a) klippa av håret X antal gånger de senaste åren
b) sätta upp det i en konstant hästsvans när det börjar bli långt

Men fy skam den som ger sig! Jag vettetusan vad jag ska göra med det (någon som har något förslag?) men någonting ska det väl gå att göra! Av någon anledning har jag fått en bild i huvudet av blondering och korta ner det till en lättare uppklippt frisyr som slutar ovanför axlarna. Med andra ord som jag såg ut när jag var 16. Typ.

Fram, Sidan, Bak

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du-underhållsfria frisyrer finns inte-de har ton av hårspray i sig...



Tycker det är fint nu-vänta lite till är mitt tips.



EM

2010-02-02 @ 20:40:30
Postat av: Allie

Förlåt om jag är totalt korkad, blåst och helt totalt borta men föreställer bilderna dig när du var 16, och har därmed syftet att visa hur du skulle vilja se ut i håret eller föreställer bilderna en Andrea i dagsläget med syftet att vi ska bedöma vad du ska göra med dig själv? :)

2010-02-03 @ 19:00:46
Postat av: Andrea

haha, nej bilderna är från nu 2010. När jag var 16 hade jag blont och kort hår (försökte hitta en bild men hade ingen på den här datorn).

2010-02-03 @ 19:24:54
URL: http://fromatoj.blogg.se/
Postat av: Allie

Aha. Okej. Då är jag med. I sådana fall så tycker jag att det såg väldigt bra ut nu, precis som det är, på pricken. Kanske, kanske, möjligtvis, eventuellt att det skulle kunna vara lite kortare. Blond tycker jag inte du ska vara. De har inte roligare, tro mig!

2010-02-04 @ 00:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0