Frukost

När jag öppnade kylskåpsdörren imorse stod mjölken i väggdörren och för en kort sekund så höll mina gammla vanor på att ta över och jag började sträcka mig efter den. Sen slog en tanke mig: Mjölk?!

Jag har inte druckit mjölk på över 2 månader utan det har ersatts av vatten. Så att nu vara nära att ta mjölk till mackan blev helt plötsligt jättekonstigt och jag beslutade mig för att hålla mig till vad jag vant mig vid - vatten.

En annan sak som också är annorlunda är att jag inte längre behöver en omvandlare mellan min kontakt och väggen. Det är nästan så det känns fel att stoppe in kontakten direkt i utaget!

Det här låter säkert löjligt för den som läser men faktum är att det känns verkligen konstigt och det är först nu jag märker hur snabbt man vänjer sig vid nya förhållanden. Det var som när jag i onsdgas hörde en svensk familj testa kläder i Santa Monica och det gick riktigt att höra att de var nya i landet. Det är något med hur de pratade, hur de svarade expediten och förhöll sig till den hjälp man får - det var inte vant. Men för mig hade det hunnit bli vant och därför känns Sverige, som är så himmla annorlunda, konstigt. Ovant helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0