Finn mitt fel

Efter mycket knepande och knåp lyckas jag få ner mina valideringsfel på hemsidan från 12 till 1. Ett endaste litet fel som står mellan att kunna och inte kunna skicka in hemuppgiften. Jag tittar, undersöker och funderar. Vad kan ha gått fel? Valideringsprogrammet pekar ut en kod som inte ska vara fel vilket betyder att jag har missat något ovanför. En tagg som inte är stängd? - Nej det har jag kollat, dubellkollat och till och med trippelkollat. Det kan inte vara det men eftersom jag inte på några vis lyckas få bort "felet" så bestämmer jag mig för att helt sonika ta bort den felaktiga koden. Jag trycker på omvalideringsknappen och får meddelandet 4 Errors. Great, jag har nu gått från 1 till 4 fel! Men det betyder att jag har missat något i koderna ovanför. Vad?! Någon som kolla min källa och peka ut det - jag vore mycket tacksam för det.

Har kommit fram till, eftersom mina ögon inte lyckas lokalisera källan till problemet, att det enklast måste bli att skriva om hela koden. Från början. Japp, från allra första tecken.

Men jag har bra musik i öronen så inte klagar jag. Nej idag är en mycket bättre dag än igår så nu kan jag ändå se ett ljus i datatunneln - en omskrivning och sen kan jag skicka in detta arbete och ta 5 minuters vila innan det är dags för förra veckans försenade uppgift.

Upptäckte precis att jag är nog inte lika glad över omskrivningen som jag försöker inbilla mig. Äh - fuck it! Det är bara en massa siffror och bokstäver och nån timmes jobb (eller två). Vad gör det om 100 år när allting kommer kring?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0