Ett mystiskt land

Att vara tillbak i Sverige känns verkligen mysko. När jag satt på Arlanda och kollade ut på snön så kändes det som att de senaste 3 månaderna bara varit en dröm. Var jag verkligen i USA? Det är nästan så jag inte minns - i alla fall känns det så. Allt är så bekant här. Allt ser precis lika dant ut som det gjorde när jag åkte förutom att det är mer snö på backen. Så mysko.

Säkerhetsvakten på Arlanda pratade på svenska och inte engelska och samma sak var det med fotbollstjejerna på tåget. Aldrig trodde jag att det skulle kunna kännas så bakvänt med att folk inte pratar perfekt amerikansk engelska (för att de gjorde det i amerika kändes riktigt konstigt den första månaden) men det gör det. Allt är exakt som det var förut och ändå så är allting så annorlunda. Jag säger det igen: Mysko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0