Du vet när de säljer för provision

Min mobil börjar ringa och displayen visar ett okänt 08-nummer.


Jag: Andrea

(tyst i luren, sen hörs något i bakgrunden)

Jag: Hallå?

Snabbtalande sthlms-tjej med provitionslön: Hej, är det här Andrea?

Jag: Aaaa

Sthlms-tjej: Hej! Eftersom många inte hinner läsa DN under veckorna så har vi nu specialerbjudande för DN på helgerna. Det är alltså freeedag, lördag och sen står vi helt för söndag. Ska vi köra på det?

Jag: Öööhh.. det beror på vad det kostar?

Sthlms-tjej: Det är 13 för fredag och 13 för lördag så står vi som sagt heelt för söndag.

Jag: Öhm, jaha och vad blir det för månadskostnad?

Sthlms-tjej: Ja vänta lite så ska jag se.. Det blir 116 kronor i månaden.  Ska vi köra på det?

Jag: Okej och hur länge sträcker sig det här erbjudandet?

Sthlms-tjej: Det sträcker sig i 6 månader och sedan går det här erbjudandet ut automatisk så du behöver inte avsluta det eller något. Ska vi köra på det?

....

Jag ursäktade mig snabbt, hon ska ringa upp igen om ett par timmar eftersom jag "stod emellan två saker". Jag kan dock inte släppa tanken av att hela saken är en houx - en bluff - eftersom det var så tyst i luren i början men jag kunde i och för sig höra i bakgrunden hur en annan telefonförsäljare (antar jag att det var) tackade och sa hej då i en telefon. Så då är det säkert på riktigt?

Men efterräkning visar att det kmmr kosta mig 14,50 / nr och inte 13.. Hm. Nu är bara den stora frågan:


Hur fasen fick DN tag i mitt mobilnr? 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0