Downtown Long Beach

Jag måste säga att downtown Long Beach ser riktigt mysig ut! Hamnen ligger precis där och på kvällarna förvandlas det till en riktigt night out. Ida (som förövrigt fick stå och vänta på mig en halvtimme på grund av avhoppningar från tåg kombinerat med byggarbeten (förlåt!)) tog med med mig på en rundtur och visade bland annat upp Queen Mary. Sen gick vi på Kinaresturang och åt en god lunch. Om det är något jag verkligen kommer sakna i Sverige så är det servicen man får överallt här, vår servitör (how are you ladies, my name is Damien and I'll be taking care of you) var duktig, trevlig, kallades oss för dear (would you like anything else, dear?) och paketerade våra rester i sådana där coola take out-kinakartonger. För det första måste jag bara understryka att jag tycker verkligen att de kartongerna är coola och för det andra älskar jag att man får med sig matresterna hem.

Jag med Queen Mary i bakgrunden. "Pose" sa Ida. Så vad fasen håller jag på med?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0