Dödad av en makrill

Okej, nu är det konstaterat: Blomflugor är riktigt riktigt korkade.

Jag hade ordnat makrill och knäckebröd som jag satt och åt av när en blomfluga helt plötsligt började närma sig tallriken oroväckande mycket. Försökte vifta bort den men det var för sent och flugan landade med en segerduns på en makrillsbit och jag skyndade mig att lyfta upp biten för att se om jag kunde få bort blomflugan levande. Vet ni vad jag upptäckte? Den var död. Åtminstone tror jag den var det. Det såg ut som att den hade svällt upp eller nästan smält (flytit ut?) på den lilla makrillsbiten. Även om det här bara var en liten blomfluga som troligtvis drunknade i tomatsåsen så börjar jag fundera på vad det är de egentligen har i såsen? Eller är det makrillen som är giftig för de små liven? Vilken tur i så fall att jag är en stor och stark människa. För då ska det väl gå bra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0