Spice Girls vet jag, vem fan är Lady Gaga?

När jag gick i 6:an lyssnade jag konstant på radio och kunde alla artister och låtar som spelades då. Jag hade koll. Jag var kung på musik. Det här krackelerade dock under åren som gick och slutade upp där jag är idag: totalt outbildad inom musikvärden. Den musik mina vänner spelar är den jag hör och en och annan låt som jag stöter på ute på youtube. Men när jag väl hittar en grupp eller artist, vidgar mina musikaliska horisonter och känner att "ja, det här albumet vill jag ha" möts jag av den största besvikelsen av alla: aldrig har jag varit med om att de låtar som ligger i spellistorna på youtube finns på en och samma skiva! Istället är de utspridda över två, tre olika stycken och jag tvingas antingen köpa i plural eller försöka vänja mig vid de andra låtarna. Det slutar oftast med att jag inte köper något alls och fortsätter hålla mig i bakgrunden av 2000-talets musikera.

Det är min ursäkt till min okunnighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0