I'll walk a mile in my shoes

Jädrar vad jag går mycket när jag är i Stockholm! Alltid. Från och med den dagen jag är bosatt här kommer jag aldrig behöva gå på friskis igen. Min motion och (åtminstone ben-)styrka kommer ligga på topp. Ta t-banan mellan Slussen och Sergel? Never. Från Drottninggatan till Östermalm, tillbaka till Drottninggatan och sen till Odenplan - I'll walk. Ursäkta, vet du hur bussarna fungerar? Nej, men mina skor fungerar väldans bra, tack så mycket.

Dagen gick precis som backarna jag går fram och tillbaka över - alltså upp och ned. Men mest uppåt. Och sen bara uppåt. Det är dessutom bra att man har vänner man kan avreagera sig med när det behövs. Tack för det.

I slutet kände jag i alla fall att jag förtjänade en belöning bara för att jag varit så grymt jäkla bra! En brownie på 7Eleven och sedan letade jag reda på en parkbänk med utsikt över Birka Paradise och Gröna Lund. Med andra ord en riktigt fin Stockholmsvy.



Sen tog jag en bild på min sko. Bara för att.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0