Thanksgiving day

Idag har varit en händelserik dag.

Efter en slow morgon satte vi oss i bilen och drog till Manhattan. Manhattan Beach dvs som ligger här på västkusten, precis vid havet. Ytterligare en varm och skön dag att vara vid vattnet (även om det var kyligt i skuggan dock) och vi lär passa på nu för på söndag skulle det bli kallt igen. Ute på piren träffar jag Jason, 30+, som börjar prata med mig. Hans konversation gick från "was that Italian you were speaking" till "so are you staying here tonight or.." Efteråt kom jag på att Jason kanske var min miljonär som jag ska gifta mig med då det kostar mycket pengar att bo i Manhattan Beach vilket han påstådde sig göra, men vem vet, han kanske inte var det iaf..

McDonalds på hemvägen där jag testade den berömda Filet o Fish. Sett reklamen?
http://www.youtube.com/watch?v=6bJOIqVAD-s

Har själv lyssnat på den sådär ett par hundra gånger genom skoljobb. Christoffer, that one is for you.. hihi.


Väl tillbaka åkte vi till Asian Market för att köpa middag. Det är thanksgiving idag så självklart köpte vi den traditionenliga måltiden - krabba.
Nåja, kanske inte den amerikanska traditionen men gött var det iaf! Men med det kommer även ytterligare en av dagens händelser - vi har begått mord. Ni förstår, när man köper krabba här köper man dem levande. De sitter i en tank där man väljer, plockar och tar hem djuren i en plastpåse och sen stoppar man dem levande i kokande vatten. Det var egentligen min uppgift att laga dem men jag försvann snabbt ur köket. De må va goda och äta, men att stoppa levande varelser i kokande vatten är väl magstark för mig. Även om jag vet att de dör på en gång. Still...

Nu är det uppätet och förträngt. Happy Holidays, everyone! Jag ska nu ta mig en cheesecake som belöning för det duktiga diskandet jag gjort. Fet, fetare, fetast - that's me.

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Men NÄÄEJ! Nu kommer jag ha den på hjärnan hela dagen xD Btw. Ragga på säger jag! De där med åldersgränserna är ju inte så viktigt va jag har förstått!;)

2009-11-27 @ 06:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0