Good Bye Swe

Om 4 timmar sitter jag på tåget ner mot Arlanda. AAAH nu händer det verkligen! Väskan är på prick 23kilo och bättre än så kan det inte gå. Det är bara att konstatera: Jag är inte en packmänniska. Jag är en sistaminutenmänniska som packar för alla lägen (ska jag på Oscarsgalan behöver jag dock köpa en långklänning) trots min brist på saker att packa. Min garderob är mikroskopisk och ändå så har jag behövt offra 3 tröjor, 1 tshirt, ett par byxor och ett nattlinne. Vad det är som väger i min väska har jag ingen aning om. Det är nog alla förväntningar som krypit ner i natten och gömt sig bland kläderna tillsammans med packångesten och frustrationsskratt. Heads up - frustrationsskratt är en mycket tjock varelse som inte bör underskattas.

Nu ska mat tillagas, rummet städas, övervikten packas och sen bär det av.


Adjö Sverige!
På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0